CND Shellac bij MooiManoek

Beauty

21

Twee weken geleden was ik bij schoonheidssalon MooiManoek om mijn nagels te voorzien van CND Shellac. Dit is een nagellak die beloofd dat ‘ie minstens twee weken goed op je nagels blijft zitten. De lak blijft voorzien van een mooie glans, heeft geen droogtijd nodig (behalve onder de UV-lamp) en het geeft geen krassen. Het verschil met een gel-nagellak, is dat deze lak niet schadelijk is voor je nagels. Ik heb hem uitgeprobeerd en ik ben heel enthousiast! Leuk voor speciale gelegenheden zoals Kerst, verjaardag of een bruiloft. Ik laat je stap voor stap zien hoe het werkt:

1

Allereerst worden je nagels in de vorm gevijld die jij wilt.

2

Worden de nagelriemen teruggeduwd naar achteren en eventuele velletjes verwijderd.

3

Hier wordt de nagel ”gebufferd”. Hierbij word je nagel met een lichte vijl een beetje ruw gemaakt. Hierdoor hecht de lak zich beter aan de nagel. Dit bufferen gebeurt heel zachtjes om zo min mogelijk schade toe te brengen aan de nagel. Bij een gel-nagellak gebeurt dit veel meer waardoor je nagels dus ook meer beschadigen.

4

Met alcohol worden je nagels schoongemaakt om alle restjes te verwijderen.

5

Vervolgens wordt er met een ‘scrub fresh’ de nagel ontvet. Dit is een voorbereiding voor straks bij het aanbrengen van de nagellak.

6

Het is tijd voor de basecoat!

7

Om vervolgens je nagels een halve minuut onder de lamp te houden om te drogen.

8

Het is tijd om de kleur aan te brengen! Ik heb gekozen voor een klassiek rode kleur omdat ik vind dat je deze kleur goed kan combineren, vanwege de herfstperiode en natuurlijk omdat ik het gewoon een mooie kleur vind. De lak wordt heel dun aangebracht voor een zo goed mogelijk resultaat. Hierdoor droogt namelijk de nagellak sneller.

9

Voor de kleur-lak moeten je nagels iets langer onder de lamp, namelijk twee minuten. In de tussentijd bereid Manoek mijn andere hand voor d.m.v. vijlen, nagelriemen terugduwen etc.

10

Tijd voor de tweede laag…

11

Onder de lamp…

12

En de derde laag.

13

En vervolgens weer onder de lamp. Het lijkt een heel groot proces, maar al met al valt dat echt wel mee. Manoek werkt snel, maar ook zeker nauwkeurig en precies.

14

Tijd voor de topcoat! Deze geeft de lak een mooie glans en zorgt ervoor dat je lak lang blijft zitten.

15

Ook voor de topcoat hoef je je nagels maar een halve minuut te laten drogen.

16

Met wat alcohol wordt het laatste plaklaagje van de nagels afgehaald. En je nagels zijn klaar!

17

Echter vond ik het nog wel leuk om wat extra’s toe te voegen, namelijk een stempel op een van mijn nagels. Hier wordt mijn nagel weer wat opgeruwd zodat de stempel zich goed kan hechten aan de nagel.

18

Hier zie je de patroontjes van verschillende soorten stempels. Het is heel handig. Je brengt met gewone nagellak wat aan op de patroontjes. Met een soort kaartje schraap je resterende lak eraf waardoor je de patroontjes over houdt. Met een kussentje, de oorspronkelijke stempel, druk je op het patroontje waardoor dat op de stempel terechtkomt.

19

De stempel druk je dan op je nagel en zo heb je een mooi patroontje op je nagels. Super handig en leuk! Ik wil ook zo’n setje!

20

Tot slot wordt er weer een topcoat aangebracht en houd je je nagels weer een halve minuut onder de lamp.

21

En nu zijn mijn nagels wel helemaal klaar. Ik ben echt heel blij met het resultaat want het ziet er echt prachtig uit! Het is heel precies en netjes aangebracht. Echt top! Nu nog kijken of het de lak echt doet wat ‘ie beloofd!

22 23 24

Hier zie je mijn nagels na een dikke week. De lak zit er nog perfect op en de glans is nog steeds volop aanwezig. Geen chips, geen kapotte lak. Gewoon nog steeds goed! Het enige wat je ziet is dat je nagels wat zijn uitgegroeid maar dat is logisch. Ik vind het niet storend.

25 26

Hier zie je mijn nagels na dik twee weken. Het verschil na één week is dat mijn nagels hier wat meer zijn uitgegroeid. In het begin was ik steeds een beetje voorzichtig omdat ik bang was dat het eraf zou gaan, maar dat gevoel had ik al snel weer kwijt. Ik heb gewoon elke dag afgewassen, ik heb gewerkt, schoongemaakt en na dit hebben mijn nagels allemaal overleefd. Ik ben oprecht enthousiast met deze nagellak omdat hij doet wat ‘ie beloofd en ik heb langere tijd mooie verzorgde nagels. Wat ook nog een mooie bijkomstigheid is dat je het je nagels steviger zijn waardoor ze ook niet af kunnen breken. Nog even alle feiten op een rijtje:

  • Behoud je nagellak minstens twee weken!
  • Geeft een prachtige glans
  • Zorgt ervoor dat je geen krassen krijgt op de lak.
  • Verstevigt je nagels waardoor ze niet afbreken.
  • Zorgt ervoor dat je nagels niet beschadigen
  • Gewoon te verwijderen met aceton.

Om de nagellak te verwijderen moet je pure aceton gebruiken. Dit zorgt er echter wel voor dat je nagels droog kunnen worden. Dit kan je oplossen door je nagels te voorzien van een nagelolie om ze te verzorgen. Ik heb nog steeds de nagellak op en ik vind het eigenlijk zonde om het er al af te halen. Daarom houd ik ze nog lekker op zodat ik er nog langer van kan genieten. Echt een aanrader! Daarbij komt kijken dat Manoek heel precies en nauwkeurig werkt, neemt de tijd voor je en biedt een goede kwaliteit.

Voor meer informatie, kijk op de website van MooiManoek: http://www.mooimanoek.nl.

Liefs, Kim

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/13342237/?claim=qjxzuvc9yku”>Follow my blog with Bloglovin</a>

2 gedachtes over “CND Shellac bij MooiManoek

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.