Verjaardag + Zo lang mogelijk je nagellak ophouden

Beauty

DSC_0055

Ja!! Vandaag mag ik welgeteld 22 kaarsjes uitblazen want ik ben jarig! Ik krijg in de middag en avond visite van familie en vrienden om mijn verjaardag te vieren dus het beloofd een gezellige dag te worden! Dat zal ik later met je gaan delen, dus eerst dit artikel over nagellak! En hoe kan je je verjaardag beter vieren dan met mooie gelakte nagels.

Ik kan zeggen dat ik wel een fan ben van nagellak. Ik weet niet hoeveel potjes ik heb, maar als mensen mijn tas met allerlei kleuren zien, kan ik wel aan hun reactie merken dat het er veel zijn. Mijn idee bij nagellak is hetzelfde als die van schoenen, je kan er nooit genoeg van hebben. De ene roze kleur is de andere niet. Je ziet altijd wel verschil, en de kunst is dan ook om die kleuren te kunnen onderscheiden. Ik hou ervan om met mijn nagels bezig te zijn, en dat bracht mij op het idee om mijn tips te delen om zo lang mogelijk je nagellak op te houden. Het kost even wat tijd, maar dan kan ik je wel verzekeren dat je minstens een week plezier hebt van je mooie gelakte nagels!

Foto 1

Wat ik hiervoor nodig heb is:

  • Nagellakremover
  • Wattenschijfjes
  • Nagelvijl
  • Basecoat/nagelverharder
  • Nagellak in de gewenste kleur
  • Topcoat

Ik gebruik hierbij de producten van de Etos. De nagelverharder werkt hetzelfde als een basecoat: het vult je nagels op en zorgt ervoor dat je nagels niet verkleuren + dat je nagellak zich beter kan hechten én daardoor langer blijft zitten.

PicMonkey Collage 1

Stap 1: Zorg ervoor dat je je nagels goed schoonmaakt van restjes. Dit doe ik met nagellakremover. Ook al heb je geen nagellak op, aceton zorgt ervoor dat eventueel vet van je nagels afgaat waardoor je nagellak langer blijft zitten.

Stap 2: Vijl je nagels in de gewenste vorm. Hierna was ik altijd even mijn handen, zodat de stofjes die van je nagel komen eraf gaan.

Stap 3: Lak je nagels met de basecoat/ nagelverharder en laat dit goed drogen.

PicMonkey Collage 2

Stap 4: Breng een dun eerste laagje aan en laat dit goed drogen. Wanneer je het te dik aanbrengt zal het nog langer duren voordat het opgedroogd is.

Stap 5: Breng het tweede dunne laagje aan nadat het eerste laagje goed gedroogd is. Wacht vervolgens weer totdat het droog is voordat je verder gaat naar stap 6. Tenzij je een sneldrogende topcoat hebt kun je deze al eerder aanbrengen.

Stap 6: Breng de topcoat aan.

Al deze stappen bij elkaar zorgen ervoor dat je nagellak er minstens een week op blijft zitten.

Dag 1 2 3

Zoals je kan zien hier bij de eerste drie dagen blijft de lak mooi op zijn plek zitten en is er nog niet zo heel veel aan de hand.

Dag 4 5

Hier zie je dag 4 en 5. Bij dag 5 zie je al een beetje dat er sprake is van ”uitgroei”. Op zich vind ik dat niet hinderlijk want je kan zien dat de lak er verder nog mooi op zit.

Dag 6 collage

Bij dag 6 zie je toch al een beetje dat de lak beschadigd is (op zich ook niet heel gek na zes dagen). Bijvoorbeeld bij mijn linkerduim zie je al een chip en rechts zie je bij mijn wijsvinger dat de lak er niet heel mooi meer op zit.

Dag 7 collage

Hier zie je dat ik steeds meer ”chips” krijg en ik vind het wel genoeg geweest nu na een week! Ik vind dat de lak goed is blijven zitten en dat komt echt door de base- en topcoat die erop zit. Het is niet zo dat ik helemaal niks heb gedaan, ik heb gewoon gewerkt en is het alsnog mooi blijven zitten. Het kost je even wat tijd om je nagels te lakken, maar dan ben je gelijk een week voorzien. Tijd om het eraf te halen.

Heb jij nog trucjes om zo lang mogelijk je nagellak erop te houden? 

Liefs, Kim

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/13342237/?claim=qjxzuvc9yku”>Follow my blog with Bloglovin</a>

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.