Boeken #1

PicMonkey Collage

Ik heb altijd van lezen gehouden, maar doe het eigenlijk veel te weinig. Ik neem er helemaal geen tijd voor terwijl ik het juist zo fijn vind om te doen. Afgelopen vakantie heb ik een stuk of zeven boeken gelezen, vandaag laat ik je het eerste deel zien wat ik van deze boeken vind!

Alsof het niets is – Camille Anseaume

1

De hoofdpersoon, een jonge journaliste, ontdekt aan het begin van het boek dat ze ongepland zwanger is. De vader wil er niets vna weten. Ze gebruikt de rest van het boek om enorm te twijfelen, om zich intens gelukkig en dan weer doodongelukkig te voelen, en om heel langzaam te wennen aan het idee van het leven dat zich in haar buik ontwikkelt, dat ze min of meer besluit te houden, en dat ze uiteindelijk niet meer kan wegdenken.

Dit boek is geschreven in hele kleine hoofdstukjes. In het begin moest ik even wennen, maar het las erg lekker weg op een gegeven moment. Het is net alsof ze in haar dagboek schrijft waarin ze heel erg haar gevoelens deelt op een leuke, verdrietige en soms ook grappige manier. Ik hou van sarcastische humor, en dat heeft ze af en toe wel toegevoegd waarvan ik een aantal keer hardop moest lachen. Een origineel boek! Mijn cijfer: 7

De kraamhulp – Esther Verhoef

2

Als Didi na een zware bevalling van haar eerste kindje aan bed is gekluisterd, is ze dolgelukkig met de hulp van de kraamhulp. De baby is lief en gezond, maar Didi’s herstel gaat langzaam. 

Miriam, werkzaam bij de politie Rotterdam, kan de plotselinge dood van haar broer niet verwerken. Ze vermoedt kwade opzet van zijn mooie weduwe Hennequin. Tijdens haar zoektocht naar Hennequins verleden groeit bij Miriam de overtuiging dat ze te maken heeft met een levensgevaarlijke psychopate. En juist deze vrouw heeft zich onmisbaar gemaakt in het jonge, kwetsbare gezin…

De kraamhulp beschrijft tien beslissende dagen uit het leven van drie jonge vrouwen. Kwetsbaarheid, wilskracht en moordlust vinden elkaar in een beklemmende, ontroerende pageturner: Esther Verhoefs engste thriller ooit.

Allereerst: Ik ben echt fan van de boeken van Esther Verhoef. Ik vind dat ze goed en uitgebreid schrijft  met allerlei details zodat je er gelijk een beeld bij hebt. Zo ook bij dit boek! Ik vind het altijd leuk om van verschillende personages hun verhaal te lezen en hun gevoel daarbij zodat je weet hoe zij over bepaalde dingen denken. Zo ga je geen dingen invullen of zijn er geen vragen. Bij De kraamhulp wil ik gelijk doorlezen en het is echt spannend! Ik vind ook altijd dat er een verrassend element in zit. Bij de boeken van Esther Verhoef gaat het nooit zoals je het verwacht. Zo’n kraamhulp als deze wil je niet in je huis ;-). Mijn cijfer: 8,5

Goudkust – Suzanne Vermeer

3

Ruim twee jaar geleden is Fleur voor de liefde naar Kroatië verhuisd. Nu Tibor haar ten huwelijk heeft gevraagd, is het sprookje compleet. Ze heeft haar drie beste vriendinnen Noa, Milou en Sanne uitgenodigd om alvast een paar dagen voor de bruiloft te komen en te genieten van het luxe leven aan de ‘goudkust’ van Kroatië. Maar langzaamaan beginnen ze aan de bedoelingen van Tibor te twijfelen. Waarom is hij zo vaak weg? Waarom wordt hij continu bijgestaan door twee bodyguards? Is dit echt Fleurs grote liefde? En dan wordt Fleur vlak voor de bruiloft opeens ontvoerd.

Goudkust van Suzanne Vermeer vind ik een leuk, maar simpel boek. Het leest lekker weg en het boek heb je ook binnen een paar uur uit. Zo zie je maar dat geld, een knap uiterlijk en vriendelijkheid niet altijd samen gaan. Ik vind het wel simpel geschreven en niet heel origineel. Er gebeuren gelijk een aantal gebeurtenissen waardoor het boek wat voorspelbaar wordt. Maar dat neemt niet weg dat het wel lekker ”weglezen” is. Mijn cijfer: 6

De ontsnapping – Heleen van Royen

4

Julia is zesendertig jaar. Het lijkt haar niets te ontbreken, maar de werkelijkheid is anders. Haar huwelijk is schijndood, haar gezinsleven een te strak keurslijf. Tijd voor een radicaal besluit: ze verlaat man en kinderen en vertrekt naar de zon.

Ik wilde dit boek gaan lezen omdat er een verfilming van is. Vaak is het bij mij zo dat ik eerst graag het boek wil lezen en het boek vind ik vaak ook het leukste om te lezen omdat je er zelf een beeld bij kan vormen en je beter de gedachten en gevoelens kan plaatsen bij de personages. Wel had ik er al een beeld bij omdat ik weet welke acteurs in de film spelen waardoor je je eigen beeld niet helemaal meer kan vormen.

Ook dit boek heb ik zo uitgelezen. Het verhaal was leuk en is opgedeeld in vier onderwerpen/delen wat er omgaat in de gedachten van Julia. Het boek leest lekker weg, wel zitten er een aantal intieme scènes in waar je van moet houden. Ik vond het soms een beetje to much. Julia leeft een beetje in haar eigen wereldje waar ze moeilijk uit lijkt te komen. Ik vond het einde opeens heel abrupt en was anders dan ik had verwacht. Helaas heeft het boek een open einde waar ik nooit zo goed tegen kan omdat ik graag wil weten hoe het verder gaat. Wel had ik na het lezen van het boek zin om de film te zien want ik ben altijd benieuwd of het in de film heel anders gaat of juist niet. Mijn cijfer: 8

Welk boek lijkt jou het leukste? En neem jij wel de tijd voor jezelf om boeken te gaan lezen?

Liefs, Kim

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/13342237/?claim=qjxzuvc9yku”>Follow my blog with Bloglovin</a>

Geef een reactie

