Kerst inspiratie

Food/Recept

Met kerst ben ik ook altijd graag weer aan het bakken (en braden). Jij ook? Ik hoop dat ik je wat kan inspireren met mijn gerechten die ik wel eens heb gemaakt en heb gedeeld op mijn blog.

Koken

Hele kip (op de BBQ)

Wat staat typisch op een gedekte tafel met kerst? Kalkoen! Maar dat hebben we niet, dus moeten we het doen het met kip. Ook erg lekker. Met dit recept maak je een heerlijke kip. Wij hebben hem gemaakt op de BBQ maar hij zou ook in de oven kunnen braden natuurlijk. En het makkelijke aan dit recept is, je zet hem gewoon op de BBQ (of in de oven) en je hoeft er verder niet meer naar om te kijken. Wat wel makkelijk is, is om een dag van tevoren te beginnen zodat de kruiden lekker kunnen intrekken.

Spareribs

Misschien ben je wel niet zo van de kip, maar vind je spareribs wel lekker (of allebei). Dit kost wel even wat meer tijd maar je kunt ondertussen wel lekker bezig met de rest van de gerechten als je toch in de keuken staat. En tijdens het wachten kun je lekker aanschuiven bij de familie.

Bakken

Rudolph the red nosed reindeer

Vorig jaar heb ik deze taart gemaakt! Een variant op de Unicorn taart maar dan in de vorm van een rendier. Heerlijk machtig met alle chocolade die erin zit maar dat geeft niet want je was toch al aan het eten waarschijnlijk met de kerst ;-).

Rudolph Brownies

Deze brownies zijn niet alleen makkelijk maar ook leuk om te maken. Ze staan vrolijk op tafel en zijn natuurlijk erg lekker.

Cinnamon croissants

Deze zoete croissants met kaneel zijn haast niet te missen bij je kerstontbijt. Je maakt ze makkelijk zelf met wat kaneel, suiker en boter. Ook kan je er genoeg mee variëren. Klik op het recept hoe.

Oreo cakepops

Met dit recept maak je heerlijke Oreo cakepops. Dit is niet perse een recept voor de kerst maar je kunt ze wel à la kerst maken door ze anders te versieren. Maak er bijvoorbeeld rendieren van (zoiets als de brownies) of een vrolijke sneeuwpop. Of houd het makkelijker en strooi er geen blauwe sprinkles overheen maar groen-wit-rode. De typische kerstkleuren.

Sneeuwpoppen

Hier hoef je niks voor te bakken, je hoeft ze alleen maar in elkaar te zetten. Staat wel gezellig op tafel vind je niet?

Kerstmuffins

Ook deze kerstmuffins staan vrolijk, gezellig op tafel. En ook deze zijn niet heel moeilijk. Je kunt het jezelf heel makkelijk maken tijdens de kerst ;-).

Lemon eringue cheesecake

Ik scrolde even door mijn foto’s heen en toen kwam ik deze cheesecake weer tegen. Lang geleden dat ik deze heb gemaakt. Hij is heerlijk fris door de citroen die erin zit en lekker zoet door de meringue. De goede balans tussen verschillende smaken. Met deze taart kom je beide kerstdagen zeker door!

Sneeuwpoppen en vrolijke andycanes

Deze vrolijke sneeuwpop-koekjes en Candy Canes staan ook leuk op tafel. Wederom, niet heel moeilijk om te maken. Een beetje kliederen met chocola en versiersels en je bent klaar.

Lava-cakejes

Deze lava-cakejes zijn heerlijk. Ik maak ze niet alleen met kerst maar ook vaak wanneer er vrienden komen eten. Lekker met wat ijs en slagroom erbij. Misschien ga ik ze deze kerst wel weer maken.

Ik hoop dat ik je een beetje nog heb kunnen inspireren met deze (bak)gerechten. Het is voornamelijk om te bakken maar daar ben ik ook wat meer van zoals je misschien wel weet. Wij zijn nog een beetje aan het nadenken wat we allemaal precies willen gaan eten. Ik ben in ieder weer geïnspireerd genoeg door deze gerechten. Ik wens je veel succes met koken of als je niet gaat koken wel met eten. Of je doet helemaal niks, dat kan natuurlijk ook. In ieder geval een fijne kerst!

Wat ga jij maken met kerst?

Liefs, Kim

Volg jij mij al op Facebook , Instagram en Pinterest?

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.