DIY – Voorjaar in huis

Het zonnetje schijnt lekker vandaag maar het is nog erg koud. Ik ben wel toe aan een beetje vrolijkheid in en buiten huis. Ik heb daarom drie leuke DIY-projectjes gemaakt. Kijk in dit artikel hoe. Laat het voorjaar maar komen!

1

Voor de eerste DIY heb ik de volgende dingen nodig:

  • Bloembolletjes. Ik heb gekozen voor narcissen en krokussen.
  • Een bakje of een grote vaas.
  • Mos
  • Potgrond
  • Houtsnippers

2

Haal de bolletjes uit de potjes. Doe eerst wat potgrond in het bakje waar je de bolletjes in gaat doen en doe rondom de bolletjes ook een beetje zand. Druk dit geheel een beetje aan. 3

Wanneer je het bakje hebt gevuld met zand kun je op het zand wat mos doen. Druk dit ook een beetje aan. 4

Als laatste kun je wat houtsnippers toevoegen om het een geheel te maken. En klaar! 56

Hetzelfde heb ik gedaan maar dan in een vaas. Hier heb ik aan de zijkant wat mos gedaan aangezien ik dat wat mooier vind lijken dan het zand. Om de vaas heen heb ik nog een strik gemaakt. 7

En ook heb ik een glas gevuld met zand voor één bol. Kijk naar de materialen die je in huis hebt om je bolletjes in te doen en pas je bolletjes daarop aan.8

Je kan ze in de tuin zetten maar ook binnen. Ik heb gekozen voor binnen én buiten. 9

Deze staat nu al een tijdje en groeit erg goed! 10

Voor de tweede DIY heb je het volgende nodig:

  • Lijmpistool of lijm
  • Fotolijstje
  • Knoopjes

11

Doe het lijmpistool in het stopcontact en wacht totdat deze goed warm is. Haal het glas uit het fotolijstje en stop het papiertje terug erin. Teken met een potlood lichte lijntjes in de vorm van een ei, paashaas of wat je ook maar wilt. Ik heb gekozen voor een paasei :). Wanneer het lijmpistool warm is kun je de knoopjes plakken op het papier in de vorm van een ei. Ik heb gekozen voor verschillende groottes en kleuren waardoor je een speels effect krijgt. Het is niet heel erg ingewikkeld. 12

Het begint al ergens op te lijken. 18

En klaar is je tweede DIY. 13

Voor de derde DIY heb je het volgende nodig:

  • Stukje touw
  • Gekleurd papier
  • Konijntjes op papier
  • Wattenschijfjes of wattenbolletjes
  • Schaar
  • Lijm

14

Knip de konijntjes uit en plak ze op het gekleurde papier. Ik heb gekozen voor deze drie vrolijke printjes. Ik heb ze er op geplakt zodat het gekleurde papier net even wat steviger is. 15

Plak ze op het touwtje. Om ze te laten plakken heb ik op de achterkant een klein stukje papier over het touwtje heen gedaan zodat ze goed vast blijven zitten. 16

Met een wattenschijfje heb ik hun staartjes gemaakt. 17

En kies een leuke plek uit om ze op te hangen!

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen inspireren met bloemetjes, paaseieren en een konijnenslinger. Heb jij al het voorjaar in huis gehaald? Zo ja, hoe dan? Laat het weten hieronder:

Liefs, Kim

Geef een reactie

