Movie-time #2

Boek/Film

PicMonkey Collage

Aangezien de herfst(vakantie) weer voor de deur staat leek het mij leuk om wat films met je te delen. Dus: verplaats jezelf op de bank, zet een lekker kopje thee, geniet van heerlijke chocolate chip cookies en kijk naar een leuke film! De laatste tijd heb ik weer een aantal leuke, goede, interessante films gekeken en ik deel deze vandaag met je!

Maze Runner: The Scorch Trials

In dit tweede deel van de epische Maze Runner saga, krijgen Thomas (Dylan O’Brien) en de andere Gladers te maken met hun grootste uitdaging tot nu toe: het zoeken naar aanwijzingen over de geheimzinnige en machtige organisatie WCKD. De tocht voert ze naar de Scorch, een troosteloos landschap met onvoorstelbare en gevaarlijke hindernissen. Samen met het verzet binden de Gladers de strijd aan met de superieure kracht van WCKD en ontdekken zij dat de organisatie een schokkend plan voor hen in petto heeft. 

Mijn nieuwsgierigheid was groot nadat ik het eerste deel heb gezien en dus ging ik voor het tweede deel: Maze Runner: The Scorch Trials waarin de groep jongeren vastzitten in een wereld waar ze moeilijk uit lijken te komen. Ondanks dat de reviews slecht waren wilde ik hem toch graag zien. Het is een spannende film, met veel schrikmomenten (naja vooral voor mij omdat ik snel schrik) en het is mooi gefilmd + dat het voor mij een verrassend eind heeft. Hoe ze het altijd weer voor elkaar krijgen qua techniek wordt natuurlijk steeds beter en in deze film lijkt alles ook gewoon heel echt. Echter is het vaak zo dat de eerste film goed is en spannend en dat ze het daar ook maar gewoon bij moeten laten en dat vind ik in dit geval ook. Natuurlijk is deze film ook spannend maar vaak vind ik het zonde als er een tweede variant komt. En het is niet dat ik denk: Goh wat een toffe film! Dat komt vooral omdat er een paar ”wezens” in voorkomen waar ik me aan irriteerde. Ondanks dat ik niet super enthousiast ben, denk ik wel dat het leuk is om te kijken wanneer je het eerste deel hebt gezien. Mijn cijfer: 6,5 

Unbroken

Olympisch Atleet Louis Zamperini neemt dienst in de Amerikaanse luchtmacht tijdens de Tweede Wereldoorlog. In mei 1943 stort zijn bommenwerper neer boven de Stille Oceaan. Samen met twee andere bemanningsleden overleefd hij 47 dagen op zee in een reddingsvlot. Ze worden gered door de Japanse marine en naar een Japans krijgsgevangenenkamp gebracht, waar het tweede deel van de overlevingstocht begint.

Unbroken is niet een ‘feel good movie” waar je even lekker voor gaat zitten, totaal niet! Het laat zien hoe Louis probeert zien te overleven aan de andere kant van de wereld met heftige beelden. Ontzettend knap gespeeld van de hoofdrolspeler, echt onwijs goed gedaan allemaal! Ook hierbij is de techniek prachtig gedaan waardoor alles heel echt lijkt. Wat ik al zei is dit niet echt een film om lekker bij weg te kijken, maar het laat je zien hoe heftig het er aan toe kan gaan. Ik ben altijd overtuigd dat dit soort films goed voor je ontwikkeling zijn en het je laat doen beseffen dat je het toch wel heel goed hebt hier in Nederland. Echt een aanrader om te kijken! Mijn cijfer: 9

Paper towns

Paper Towns is een coming of age-verhaal over Quentin (Nat Wolff) en zijn raadselachtige buurmeisje Margo (Cara Delevingne), die zo dol op mysteries is, dat ze er zelf een is geworden. Margo neemt Quentin mee op een nachtelijk avontuur, maar verdwijnt dan plotseling. Wat ze achterlaat, zijn een aantal cryptische aanwijzingen die Quentin moet ontcijferen. De zoektocht mondt voor Quentin en zijn gevatte vrienden uit in een bijzonder avontuur dat zowel hilarisch als ontroerend is. Om Margo terug te vinden, moet Quentin ontdekken wat de waarde is van echte vriendschap en ware liefde.

Nadat ik Unbroken heb gezien was ik juist wel toe aan een ‘feel good movie’. Nadat ik de trailer had bekeken leek mij dit wel een leuke film. Het is een vrij origineel verhaal maar toch wel een lekkere Amerikaanse film als je begrijpt wat ik bedoel. Gewoon een lekkere simpele film met toch wel een beetje een verrassend eind. Verder geen bijzonderheden maar ‘gewoon’ een leuke film om te kijken. Mijn cijfer: 7

Welke film zou jij graag willen zien? En welke film is echt een aanrader op dit moment? 

Liefs, Kim

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/13342237/?claim=qjxzuvc9yku”>Follow my blog with Bloglovin</a>

2 gedachtes over “Movie-time #2

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.