Vakantietip: Londen

Travel

PhotoGrid_1403861508298

Vakantietip: Londen!!

Afgelopen jaar ben ik samen met een vriendin vier dagen naar Londen geweest. Aangezien het bijna vakantie is, leek het mij wel leuk om deze stad met jullie te delen, en leuke plekken te laten zien! We hebben vooral de toeristische attracties gezien, maar ik weet zeker dat deze stad nog veel meer te bieden heeft! We vlogen vanaf Eindhoven, en landden op Stansted Londen. Dit is een bekend vliegveld voor de budgetreizigers. Vanaf hier konden wij goedkoop met een bus naar het centrum van Londen en vanaf daar met de metro/bus. Tip: zorg ervoor dat je een routebeschrijving hebt naar je hotel, wij waren namelijk een beetje verdwaald… Hierbij mijn tips:

IMG_1213

Dit pasje was echt heilig! Het werkt als een soort OV-kaart waar je geld op kan zetten. Aangezien de bezienswaardigheden verspreid waren over de stad maakten wij veel gebruik van het openbaar vervoer, en met name de metro. Je checkt gewoon in bij een poortje, en daarna check je je weer uit, net als in Nederland. Het reizen met de metro is trouwens heel gemakkelijk. Je zoekt bijvoorbeeld Tower Bridge, en dan zoek je het dichtstbijzijnde metrostation op. Zelfs ik (heb totaal geen richtingsgevoel!) weet dan de weg te vinden. Ook zijn de metrolijnen aangegeven met kleurtjes, wat super handig is!

DSC06051

Onmisbaar in deze stad, de metrokaart.

DSC05835

Ik dacht altijd dat deze bussen alleen in films voorkwamen, maar ze rijden er echt overal. Leuk!

DSC05857

Houses of Parliament: Hier is het Britse parlement werkzaam. De grote klokkentoren staat ook wel bekend als de Big Ben. Erg mooi gebouw, waar de kleinste details  in zijn verwerkt.

DSC05861

London Eye: Het bekende reuzenrad van Londen. Vanuit het reuzenrad heb je zicht over de hele stad, vandaar de naam ;-). Het is een mega-groot reuzenrad met cabines, waar zo’n 20 man per cabine in kan. In deze cabine kun je helemaal in rond lopen om van alle kanten foto’s te maken. Zelf heb ik wat last van hoogtevrees, maar het was zeker de moeite waard. Wel vind ik de prijs wat aan de hoge kant (20 pond p.p., wat neerkomt op 25 euro), maar daar kan je rekening mee houden. Toch vind ik zelf dat ik dit gezien moest hebben, en ik heb er geen spijt van. Tip: ga vroeg heen! Wij waren er rond 10:00 uur, hij was net open maar het was toen al heel druk. We hadden geluk dat we vroeg heen gingen, want toen wij uit het reuzenrad kwamen, stond er al een dikke rij.

DSC05933

We kwamen de Queen ook nog ff tegen 😀

DSC06008

Harrods: een mooi warenhuis waar echt van alles te vinden is. Tassen, kleding, make-up, speelgoed, chocola, ALLES! Hier lopen de big spenders rond die graag hun geld uit willen geven aan de duurste dingen. Gelukkig zijn er ook wat goedkopere dingen, maar het is sowieso leuk om hier even rond te kijken. Wij waren er in de herfstperiode, maar Harrods was toen al deels versierd voor de kerst. Ik zou hier graag wel een keer met de kerstperiode heen willen, puur om hoe alles dan is versierd.

DSC06018

Geuren-afdeling! WAUW!

DSC06014

Thee, koffie en chocola.

DSC06015

Nog meer chocola! Yum.

DSC06055

Tower-bridge: gewoon een mooie bezienswaardigheid. Leuk om heen te gaan. We hebben er alleen maar rondgekeken, en eroverheen gelopen, maar daar ben je zo al een uur mee bezig. Alleen al om alles te bekijken.

DSC06103

De Tower of London: Een veelzijdig gebouw die allerlei functies heeft gehad. Gevangenis, museum, koninklijk paleis en fort. Vroeger was het een bekende executieplaats voor bekende mensen uit die tijd (15e en 16e eeuw). Een grote geschiedenis heeft zich hierin afgespeeld. Vandaag de dag wordt de kroon en andere koninklijke voorwerpen bewaakt, die je ook kan bekijken in dit museum. Hier wilde ik wel graag naar binnen, maar ook dit kostte rond de 20 pond p.p., wat we vrij duur vonden, en het dus niet hebben gedaan.

DSC06172

Shoppen!! Zeker een aanrader! Veel winkels en warenhuizen te bezichtigen in deze mooie stad. Natuurlijk heb je de standaard winkels zoals H&M, Bershka en de Zara, maar ook genoeg andere leuke winkels. Londen wordt niet voor niets een modestad genoemd. Deze straat is in Oxford Street, wat de meest bekende winkelstraat is van Londen.

DSC06236

Buckingham Palace: Het huis van de koninklijke familie van Engeland. Jeetje, wat trekt dit veel mensen. Wij hadden een reisgidsje mee (altijd handig naar zo’n stad, is ook een tip!) waarin stond dat ze om 11:00 de wisseling van de wacht gingen doen. Nou, dit hebben we geweten dat dit veel mensen trok. Helaas hebben we iets langer moeten wachten omdat ze blijkbaar later begonnen, maar het was wel heel leuk om te zien. Ook weer zo’n dingetje die je gewoon gezien moet hebben in Londen.

DSC06313

De wisseling van de wacht. Het is net een poppenkast, haha. Wat een werk ook.. Deze mensen staan de hele dag stil om het te bewaken, respect hoor!

DSC06326

Nou daar gingen ze hoor, doeiii!!

Wat is Londen een ontzettend leuke stad. Het klinkt misschien heel stom, maar ik voelde mij hier erg gelukkig. De mensen zijn vriendelijk, willen je altijd helpen en de stad heeft een leuke sfeer. Veel restaurantjes en barretjes, en het is altijd druk. Natuurlijk moet je altijd letten op je spullen, maar ik heb mij er geen moment onveilig gevoeld. We zijn er vier volle dagen geweest, en de tijd vloog voorbij. Ik wil echt nog wel een keer naar deze stad, want we hebben nog lang niet alles gezien. Spaar hier wel voor, want je geeft heel snel geld uit. Aan eten, ergens wat drinken, of aan de toeristische attracties. Nee, Londen is niet heel goedkoop. Maar wel heel leuk!! Echt een aanrader!

Liefs, Kim

5 gedachtes over “Vakantietip: Londen

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.