Restauranttip – Gustatio Groningen

Vandaag was ik met mijn vriend uit eten aangezien wij morgen samen zeven jaar bij elkaar zijn. Zeven jaar?!?! Ja, zeven jaar alweer. Time flies! Een goede reden om uit eten te gaan en dat deden wij bij Gustatio in Groningen.

Gustatio is een restaurant met authentieke Italiaanse gerechten. Echte, heerlijke Italiaanse gerechten met een goede kwaliteit en verse ingrediënten. Op de website zie ik dat hij al bestaat sinds 2013 maar eigenlijk zijn wij er kort geleden maar achter gekomen. Misschien dat ‘ie verhuisd is. Hij zit nu in ieder geval aan de Oosterstraat dichtbij de grote markt.  Dit was trouwens onze eerste keer in dit restaurant.

IMG_5854

Als voorgerecht hadden wij bruschetta en een salade caprese. Beide gerechten hebben wij super vaak gegeten toen wij op vakantie waren in Italië en behoord echt tot onze favorieten. De mozzarella was echt heerlijk romig en zacht en de tomaten hadden een goede smaak. Halverwege gingen we even wisselen want zoals ik al zei vinden we het allebei super lekker. Zelfs Martijn vind mozzarella lekker, ook al is het kaas ;-).

IMG_5857

Als hoofdgerecht had Martijn een lasagne met spinazie en champignons. Ik heb het niet geproefd maar hij zei dat ook dit gerecht erg lekker was. Goede smaak en lekker romig. Ik had een spaghetti met knoflook, tomaten, basilicum en pepers. Ook dit gerecht was erg lekker, goed van smaak en een heel bord vol. Ik kreeg het niet eens op want ik heb natuurlijk veel te veel gegeten maar wilde het niet laten staan haha. Doordat we beiden super vol zaten konden we geen toetje meer op, dat zou zonde zijn. Het is trouwens Italiaans wat betekent dat ze alleen pasta’s etc hebben en geen pizza’s.

We weten zeker dat we hier nog een keer terug zullen komen. En ik weet dan ook wat voor toetje. Martijn zou voor de tiramisu gaan en ik ga voor een warm chocoladecakeje met warme vulling en roomijs. Nu ik dit typ heb ik er al weer helemaal zin in.

IMG_5858

Gustatio is zeker een aanrader om heen te gaan. De gerechten zijn niet duur, rond de €12,- voor een hoofdgerecht en rond de €7,- voor een voorgerecht. De sfeer is goed en gezellig. Wel moet je Engels spreken want de eigenaar(s) kunnen geen Nederlands maar de menukaart is wel gewoon in het Nederlands. Daarnaast is het goed om te reserveren want het is bijna altijd vol en het is er niet heel groot, wat het juist ook weer leuk maakt.

Wij gaan nog even uitbuiken op de bank en ik verheug mij er alweer op voor de volgende keer!

Liefs, Kim

Geef een reactie

