Paascupcakes

Dit weekend is het Pasen en ik heb afgelopen weer in de keuken gestaan om iets lekkers te maken. Nog op zoek naar een idee? Kijk dan gauw naar deze cupcakes die eigenlijk niet kunnen ontbreken aan de paasbrunch! Of lunch. Of hapje. Of gewoon omdat het zo leuk is!

1

De volgende dingen heb je nodig:

  • Cupcakes (Ik heb dit recept gebruikt)
  • Roomboter
  • Fondant/marsepein
  • Decoreer-pen
  • Paaseitjes

2

Nadat je cupcakes zijn afgekoeld is het tijd voor de botercrème. Daar heb ik dit recept voor gebruikt. Doordat ik maar zes cupcakes heb gebakken heb ik de helft van de botercrème gemaakt. De botercrème heb ik door drieën gedeeld omdat ik drie verschillende cupcakes ga maken. De ene heb ik met groene (geel met blauw kan ook: 5 x geel, 1 x blauw) kleurstof gemengd, de andere met chocopasta (kan eventueel ook met cacaopoeder) en de ander heb ik gelaten voor wat het was. 3

Voor cupcake 1: heb ik konijnenoren gemaakt. Heel makkelijk met witte en roze fondant. Voor cupcake 2: heb ik een konijntje gemaakt. Eerst een bolletje rollen en die vervolgens lichtjes platdrukken. Een klein bolletje als staartje, twee voetjes en met roze fondant de kussentjes van de voeten. En je hebt een konijntje dat zijn holletje inkruipt! 4

Met verschillende spuitmondjes heb ik de botercrème op de cupcake gedaan. Voor cupcake 1: een kartelspuitmondje en daarop heb ik de oortjes geplakt. Voor cupcake 2: ook een kartelspuitmondje maar dan van boven naar beneden waardoor er een soort ”gras”-effect komt. Hierop doe je het konijntje dat het gras inkruipt. Voor cupcake 3: de choco-botercrème een rond spuitmondje om een soort ”nest”-effect te krijgen. Daarop heb ik vier paaseitjes gedaan.

En klaar zijn je cupcakes! Hopelijk heb ik je een beetje geïnspireerd. Heb jij nog leuke plannen dit weekend? Wij gaan eerste paasdag brunchen met familie met allerlei zelfgemaakte hapjes. Ik maak puddingbroodjes, die ik ook zal plaatsen op mijn blog, en ik ga een paastaart maken. Ook daarvan zul je een update krijgen hoe die eruit komt te zien! Ik wens jullie een heel fijn weekend en tot snel!

Liefs, Kim

Geef een reactie

