Valentijn-cupcakes

Zelf doe ik niet aan Valentijn, dat romantische gedoe is niks voor mij. Wel vond ik het een goed excuus om in de keuken te gaan staan om Valentijn-cupcakes te gaan maken. Kijk mee hoe ik ze gemaakt heb, en vergeet vooral niet het filmpje te bekijken!

1

Wat je nodig hebt is het volgende:

  • Bakmix voor muffins/cupcakes
  • Eieren
  • Roomboter
  • Muffinvormpjes
  • Witte chocola
  • Frosting
  • Rode kleurstof
  • Versiersels

3

Bak de cupcakes volgens de verpakking en doe ze in de oven. Ik heb nogmaals gekozen voor makkelijk, aangezien het volgende wel wat moeilijker was om te doen voor een eerste keer.

24

Smelt de chocolade au bain marie en voeg vervolgens kleurstof toe. De ene kleurstof is wat heftiger dan de ander dus je moet tussendoor goed mengen om de juiste kleur te krijgen. Ik ging voor een roze kleur.

56

Wanneer het de juiste kleur is kun je het in een spuitzakje doen of zoals ik een ingerold stukje bakpapier. Je moet een klein tuitje overhouden om zo precies mogelijk vormpjes te maken. Aangezien het bijna Valentijn is koos ik voor love, hartjes en kusjes. Dit vergt enige concentratie en een vaste hand. Ik vond het best lastig maar voor een eerste keer ging het best goed. Laat het vervolgens goed afkoelen in de koelkast. Deze komen straks bovenop de frosting. Ondertussen zijn je cupcakes wel klaar en laat deze goed afkoelen, anders smelt de frosting.

7

En dan is het nu tijd voor de finishing touch. Het versieren van de cupcake. Hieronder in het filmpje laat ik zien hoe!

8

En klaar zijn je cupcakes! Geniet ervan 🙂

Liefs, Kim

Geef een reactie

