Beef Rendang (makkelijk)

7

Op vakantie heb ik een aantal keer beef rendang gehad. Lekker gesudderd stoofvlees, heerlijk! Ik dacht, dat wil ik ook gaan maken! Dit keer heb ik voor de makkelijke versie gekozen maar ooit ga ik de moeilijke versie maken (die moet alleen minstens 12 uur sudderen) maar ik ga de uitdaging aan! Kijk mee hoe je deze beef rendang maakt!

1

Wat heb je nodig hiervoor voor een recept van 2 personen?

  • 450 gram runderlappen
  • 2 uien
  • 1 stengel citroengras
  • 100 gram boemboe rendang
  • 200 ml kokosmelk
  • 100 ml water

2

Snijdt de runderlappen in kleinere stukken en bestrooi het met peper en zout.3

Bak de runderlappen in wat wokolie of rijstolie rondom bruin in een stoofpan/sudderpan/vleespan. Snipper ondertussen de uien en de knoflook fijn en bak deze in een aparte pan aan. 4

Voeg de boemboe toe en bak deze 5 minuten mee. Voeg vervolgens het mengsel toe aan het vlees.5

Halveer de citroenstengels (En niet in kleine stukjes zoals ik want je moet de stengels er vervolgens uithalen, is puur voor de smaak! Vandaar dat ik er een thee-ding in de pan heb zitten) en voeg de stengels toe. Voeg tevens de kokosmelk en het water toe. Stoof het mengsel 1,5 uur lang met de deksel erop en vervolgens nog 30 minuten zonder deksel. 6

Wat lekker is als bijgerecht is de rijst en wat sperzieboontjes gebakken in chilisaus en wat knoflook. Perfecte combi al zeg ik het zelf! Nadat het vlees klaar is, haal dan het citroengras eruit en je kan aan tafel!

7

Eet smakelijk!!

Ik ga zeker de moeilijkere versie proberen van de beef rendang en die zal ik dan ook op mijn blogs plaatsen. Stay tuned!

Liefs, Kim

Geef een reactie

