Hoe blijf je gemotiveerd? Deel 2

dream

Een tijdje terug beschreef ik een aantal tips om gemotiveerd te blijven. Door er zelf nog een beetje mee te spelen en na te denken kwam ik uit op nog een aantal tips. Vandaar hier het tweede deel met tips om gemotiveerd te blijven. Heb je het eerste deel nog niet gelezen of wil je het graag nog even teruglezen? Dan moet je even HIER op klikken.

1. Stel geen dingen meer uit! Ik ben daar zelf echt heel goed in, miss uitstel, en ik denk dat menig studenten hierover mee kunnen spreken. Ontdek wat voor jou de beste tijd is van de dag om bezig te gaan met je doel. Bij mij is dat bijvoorbeeld in de ochtend. Als ik in de ochtend al actief bezig ben met mijn doel hoef ik het de rest van de dag niet meer te doen. Het geeft mij altijd een fijn gevoel als ik er klaar mee ben.

2. Stel andere mensen van je doel op de hoogte zodat ze jou (op een positieve manier) je kunnen helpen of je eraan kunnen herinneren. Zij kunnen net dat steuntje in de rug zijn die je nodig hebt.

5a2af974789f4c4d4c101bdaa7c8467e

3. Neem regelmatig wat lichaamsbeweging. Je hoeft niet gelijk een halve marathon te lopen, mag wel natuurlijk, maar beweeg gewoon even wat. Spring op en neer of maak een wandeling buiten. Doe in ieder geval even iets. Een frisse neus halen werkt voor mij ook altijd goed. Je doel kan natuurlijk verschillend zijn, maar even bewegen maakt je hoofd leeg zodat je er straks weer vol tegenaan kan.

4. Deel je taken op in kleine stukjes. Je voelt je beter wanneer je meerdere kleinere taken voltooid hebt dan één hele grote en het creëert meer overzicht. Het motiveert meer om door te gaan omdat je sneller wat kan afstrepen van je lijstje.

5. Breng wat variatie aan in je doel indien het mogelijk is. Wanneer je steeds hetzelfde moet doen werkt dat niet altijd even motiverend. Doorbreek de sleur!

  • Blijf positief
  • Zorg dat je plezier hebt
  • Maak er wat leuks van

Ik hoop dat ik je met mijn tips wat verder heb kunnen helpen om je doel te bereiken!

Liefs, Kim

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/13342237/?claim=qjxzuvc9yku”>Follow my blog with Bloglovin</a>

Geef een reactie

