Halloween cupcakes en andere leuke inspiraties

7

Aanstaande zaterdag is het Halloween en aangezien ik nog wat leuke vormpjes had liggen in de kast, leek het mij wel leuk om cupcakes te maken met dit thema. In Nederland wordt Halloween steeds bekender. Denk maar aan Halloween fright nights in Walibi maar ook in de winkels zie je steeds meer deze feestdag voorbij komen. Zelf lijkt het mij best wel leuk om dit te vieren en dus heb ik  regelmatig nagedacht over een Halloween-party. Wie weet volgend jaar ;-). Ik laat je zien hoe ik de cupcakes heb gemaakt én laat ik je wat andere leuke Halloween-inspiratie zien. Kijk maar mee!

1

Dit heb je nodig:

  • Muffin-mix
  • Roomboter
  • Eieren
  • Gekleurd fondant wat je zelf leuk vindt
  • Vormpjes van Halloween. Deze heb ik vorig jaar gekocht bij de Xenos maar zag ze dit jaar ook liggen.
  • Fondant-mes
  • Poedersuiker

2

3

Ik heb voor het gemak (vanwege tijdgebrek) gekozen voor een kant en klare muffin-mix. Het is minder lekker, maar wel lekker makkelijk. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om zelf de ingrediënten in huis te halen. Doe alles in een kom en mix alles goed door elkaar. Doe met twee lepels de mix in de vormpjes en zet de cupcakes voor 16 minuten in de oven op 200 graden. Zijn ze nog niet bruin genoeg, doe ze dan nog even een paar minuutjes op 220 graden. Laat de cupcakes goed afkoelen na afloop.

4

5

Zoals je ziet maak ik er een lekkere bende van. Rol de fondant uit op wat poedersuiker. Het kan ook op wat bloem maar er blijft altijd wel een beetje zitten op het fondant en dan vind ik poedersuiker lekkerder. Leg het fondant over de cupcakevormpjes zodat ze helemaal bedekt zijn en haal de rest aan de zijkant eraf. Steek wat leuke vormpjes uit en plak dit vast met wat glazuur op de cupcake. Dit glazuur maak je makkelijk zelf met wat poedersuiker en een beetje water.

6

7

Dit zijn de super makkelijke cupcakes. Het verdient niet de schoonheidsprijs, het is niet het moeilijkste wat er is, maar het is wel erg lekker en daar gaat het om! Is dit niet iets wat je leuk lijkt om te maken? Dan heb ik hier nog wat andere leuke inspiratie voor je voor Halloween (die ik misschien ook nog wel ga maken):

8

Leuk voor wat decoratie in je huis bijvoorbeeld wanneer je een feestje hebt.

9

Lijkt me ook niet heel moeilijk om te maken maar ziet er erg leuk uit.

10

Leuke spookjes op een brownie, marshmallow en witte chocola.

11

Ook erg leuk!

12 13

Allemaal genoeg leuke ideeën om je uit te sloven in de keuken! Je hebt nog even een paar dagen de tijd om wat te maken natuurlijk voordat het echt Halloween is.

Welke zou jij willen maken?

Liefs, Kim

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/13342237/?claim=qjxzuvc9yku”>Follow my blog with Bloglovin</a>

Een gedachte over “Halloween cupcakes en andere leuke inspiraties

Geef een reactie

