Christmas tag

1508542_567157093373117_746950428_n

Een tag is een lijst met vragen over een bepaald onderwerp waarop je antwoord kan geven. Aangezien het kerst is, leek het mij wel een leuk idee om ook zo’n tag in te vullen, en wel een Christmas-tag. Deze tag kwam ik al een aantal keer tegen op andere blogs, en leek het mij wel leuk om mijn versie eens in te vullen. Kerst vind ik steeds leuker en gezelliger worden. De kerstboom en het huis versieren en foute kerstfilms kijken. Ik hou er wel van! Na een beetje speuren op internet heb ik de leukste vragen uitgezocht. Lees je mee?

20141209_212430

Heb je een echte of een neppe kerstboom?

Wij hebben een echte kerstboom, met kluit! In Groningen én Borger. Een echte vind ik toch wel leuker dan een neppe denk ik. Je ruikt altijd de boom en dat geeft echt ”het kerstgevoel”. Onze kerstboom in Groningen heeft zilveren versiering zoals je kunt zien, wat ik wel het mooiste vind. Een vrij ‘rustige’ boom. Ik vind die uiltjes ook zo leuk!! Helaas heeft mijn vriend de gewoonte om de boom in de tuin te planten, dus ondertussen staan er al weer twee bomen van afgelopen jaren. Over een weekje staat nummer drie ben ik bang ;-).

Vroeg opstaan of lekker uitslapen met kerst?

Ik ben geen ochtendmens, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik niet om 7:00 uit bed ga om de tafel te dekken. Gelukkig zijn de mensen waarmee ik ontbijt dat ook niet, dus heel vroeg hoeven we er ook niet uit. Ook lig ik niet tot half één in mijn bed, maar een beetje er tussen in. Om half 11 zitten wij ongeveer aan ons ontbijt. Lunchen doen we ook niet kerst, aangezien we dan nog vol zitten van het ontbijt en de rest van de dag genoeg lekkers op tafel staat.

20141210_200301

Doe je aan cadeautjes met kerstmis en wanneer pak je die dan uit?

Sinds drie jaar ongeveer doen wij aan cadeautjes met de schoonfamilie. Het staat zo leuk onder de kerstboom. Dit doen we dan op tweede kerstdag. Stiekem heb ik dit jaar al eerder wat cadeaus gegeven aan mijn vriend en ook al wat gekregen. Ben al weer flink verwend. Ik denk dat we in Nederland meer met cadeaus doen dan eerdere jaren. Bij de Etos heb ik gisteren dan ook een hele dag cadeaus ingepakt voor kerst, en voor mijn gevoel meer dan de jaren ervoor. Alleen maar leuk die drukte in de winkel rond deze tijd.

Wat is je favoriete kerstfilm?

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk Home Alone. Ik weet het, hij komt elk jaar weer op de televisie, en ik vind het leuk! Elk jaar kijk ik dan ook minstens wel twee films van deze reeks. Hij is lekker fout, maar geeft een echt kerstgevoel. The Grinch is ook zo’n film die ik nog maar zo’n zes keer heb gezien en The Polar Express vind ik ook leuk. Op Nederland 1 komen er vaak Nederlandse films (gisteren Daglicht) en dan zit ik ook wel voor de buis. Films kijken hoort wel bij ons bij kerst.

Wat is je favoriete kerstnummer?

Rond deze tijd van het jaar luister ik naar Skyradio waar alle kerstliedjes voorbij komen. Pfff, mijn favoriete nummer is lastig. Als ik dan toch moet kiezen, krijg ik dan toch altijd een kerstgevoel bij Mariah Carey – All I want for Christmas en bij Wham! – Last Christmas. Wat ik ook een leuk nummer vind is van Ariana Grande – Santa Tell me.

Wat draag je het liefst tijdens de kerst?

De eerst helft van de dag breng ik lekker door in mijn pyjama om vervolgens rond een uur of één mijn kerst-outfit aan te trekken. Deze bestaat meestal uit een mooi jurkje met daaronder een panty en (heel charmant) van die lekkere warme huissokken. Om dan ’s avonds weer lekker in mijn pyjama op de bank Home Alone te kijken. Mijn make-up doe ik vaak ook wat uitgebreider met bijvoorbeeld oogschaduw en zwart lijntje op mijn ogen.

Naamloos

Hoe ziet jouw ideale kerst eruit?

Mijn ideale kerst is zoals ik het hierboven en hieronder eigenlijk beschrijf. In de ochtend beginnen met mijn familie aan het kerst ontbijt, lekker een beetje hangen op de bank, mijn mooie kleding aantrekken, spelletjes spelen (Risk/ Kolonisten/ Sjoelen), ’s avonds lekker eten en daarna op de bank een filmpje kijken. Het lekkerste aan kerst vind ik altijd dat ik niets hoef te doen. Dus gewoon lekker gezellig eten, beetje chillen en niets hoeven. Ook vind ik het fijn om dan lekker bij familie te zijn.

531948_381820248573470_2122894774_n

Wat is je favoriete kerstgerecht?

Lastig! Gourmetten is altijd erg lekker en gezellig, maar ik hou er ook van om lekker vlees met allerlei bijgerechten te eten. Het maakt mij eigenlijk niet heel erg uit. Ik vind het altijd gewoon al gezellig om met de hele familie aan tafel te zitten.

Wat vind je het leukste om te doen tijdens de kerst?

Het aller leukste vind ik dat ik dan gewoon lekker thuis ben en dan lekker aan het chillen ben. Iedereen doet zijn eigen ding en het andere moment zijn we met zijn allen spelletjes aan het spelen. Stiekem vind ik het ook heel leuk om cadeautjes uit te pakken.

Home-Alone-2-quotes

Ik ben benieuwd naar jou kerst-tag. Voel je vrij om hem over te nemen en ook in te vullen. Nog een hele fijne kerst, wat je ook aan het doen bent! 

Liefs, Kim

Hier de vragen:

Heb je een echte of een neppe kerstboom?

Vroeg opstaan of lekker uitslapen met kerst?

Wat is je favoriete kerstfilm?

Wat is je favoriete kerstnummer?

Wat draag je het liefst tijdens de kerst?

Hoe ziet jouw ideale kerst eruit?

Wat is je favoriete kerstgerecht?

Wat vind je het leukste om te doen tijdens de kerst?

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/13342237/?claim=qjxzuvc9yku”>Follow my blog with Bloglovin</a>

2 gedachtes over “Christmas tag

  1. Martijn zegt:

    Heb je een echte of een neppe kerstboom?
    Net als jij een echte , kan joep lekker in springen

    Vroeg opstaan of lekker uitslapen met kerst?
    Vroeg opstaan, is de dag wat langer

    Wat is je favoriete kerstfilm?
    Das boot

    Wat is je favoriete kerstnummer?
    Christmas lights

    Wat draag je het liefst tijdens de kerst?
    Het liefst een trainingsbroek met trui, maar anders gewoon netjes omdat dat van je verwacht wordt
    Hoe ziet jouw ideale kerst eruit?
    Vroeg eruit , lekker ontbijten, daarna spelletjes doen, lekker eten en veel kadoos krijgen😄

    Wat is je favoriete kerstgerecht?
    Kip kerrie apart gemaakt volgens recept van men oma

    Wat vind je het leukste om te doen tijdens de kerst?
    Gezellig doen😄

Geef een reactie

