Movie-time: If I Stay

2014-08-28-newifistaymovieposter

Van de week heb ik een film gekeken, wat echt iets met me deed. Aangezien hij best wel veel indruk op me heeft gemaakt, wil ik hem graag met je delen. Pak de tissues er maar bij hoor, die zijn niet geheel overbodig ;-).

Het gaat over een gezin die samen een dag vrij hebben en besloten hebben om een dagje er op uit te gaan. Onderweg krijgen ze een zwaar ongeluk. Mia, de hoofdpersoon, wordt wakker en rent over de weg maar niemand reageert op haar. Totdat ze zichzelf ziet liggen naast de weg, bewusteloos aan het zuurstof. Dan merkt ze dat ze niet zichtbaar is voor anderen. In het ziekenhuis krijgt ze alles mee. Ondertussen worden er allemaal flashbacks gegeven van haar leven.

Ik vond het echt een mooie film. Er zitten natuurlijk wel wat clichés in, maar ze hebben de film naar mijn idee toch op een originele manier weergegeven. Ook doordat ze niet echt ”leeft” vond ik een bijzondere manier die ik nog niet veel heb gezien.Ik leefde me zelf helemaal in en moest stiekem wel wat traantjes wegpinken. Het einde was best wel open. Ik wilde nog helemaal niet dat die afgelopen was! Ik hoop dat er nog een vervolg op komt, want ik wil weten hoe het verder gaat. Ik ga in ieder geval niet alles verklappen, daarvoor moet je hem zelf maar even kijken.

Sometimes you make choices in life and sometimes choices make you.”

Wat is nog echt een mooie film die je even moet delen?

Geef een reactie

