Inspiratie

Tekst-inspirerende-tekst.1362060629-van-Tiara

Van veel verschillende dingen kan ik geïnspireerd raken. Voor mij is inspiratie iets waardoor ik zin heb om aan de slag te gaan, om de handen uit de mouwen te steken. Dan heb ik opeens zo’n helder moment in mijn hoofd, zoals nu, om bijvoorbeeld weer met mijn blog bezig te gaan. Dat komt door de mensen om mij heen, en de dingen die om mij heen gebeuren. Ik heb door mensen om mij heen weer zin gekregen om met mijn blog bezig te gaan. Ik vind het leuk, en als ik dan zo’n helder moment heb, heb ik ook gelijk weer 20 ideeën in mijn hoofd. Alleen maar goed natuurlijk. Het stomme daarvan is, is dat ik dan ook zo’n zin heb en dan moet het ook gelijk gebeuren (en dat moment was gisteravond om 00:00 uur ’s nachts). Dus het moment dat ik dit aan het typen ben, is dan ook in de nacht haha. Anders ben ik bang dat ik het kwijtraak.

teksten-qoutes.1368120257-van-ludje

Volgens het woordenboek is inspiratie: ‘’Toestand dat je creatief nadenkt en weet hoe je iets goed moet doen’’ of ‘’Een goddelijke ingeving’’. Die laatste klinkt wel leuk ;-). Het klopt ook wel naar mijn idee. Inspiratie is eigenlijk heel breed en iedereen kan het op zijn of haar eigen manier invullen. Alles is goed, zolang je je er zelf maar prettig bij voelt. Zoals ik al eerder aangaf krijg ik inspiratie door andere mensen, maar ook door televisie, boeken, tijdschriften, andere blogs, mensen op straat. Door goed om je heen te kijken, en door goed te luisteren kun je zoveel dingen zien (en horen). Het zit in de kleinste dingetjes. Als ik iets zie, en dat vind ik super leuk dan vind ik het leuk om mijn eigen draai eraan te geven. Een ander kan denken dat ik iets van ze overneem, dat is deels wel zo, maar ik zie dat als een groot compliment voor diegene. Ik denk ook dat iedereen (inclusief ik) niet altijd moet twijfelen over wat een ander vindt, maar dat je gewoon moet doen wat je zelf leuk vindt. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar begin maar is met kleine dingetjes. Dan komt de rest wel vanzelf.

Stom eigenlijk hè? Dat mensen (ik ook) bang zijn dat anderen een negatieve mening over je hebben. eigenlijk moet je daar boven staan en doen wat je hart zegt! Ik ben heel benieuwd waarvan jij inspiratie krijgt, en ga je dan ook gelijk aan de slag? Of houd iets je tegen?

Geef een reactie

