Movie-time #1

PhotoGrid_1399055908458

De laatste tijd heb ik een aantal nieuwe maar ook oudere films gezien. In dit artikel vertel ik kort waar het over gaat en deel ik graag mijn mening met jullie. Ik heb natuurlijk niet heel veel verstand van films, maar ik wil wel graag vertellen wat ik ervan vond en hoe ik het heb ervaren. Ik ga natuurlijk niet vertellen hoe het afloopt, maar ik kan je vertellen dat ik dit erg leuke, mooie en ontroerende films vind. De films die ik heb gezien zijn The Butler, Endless Love, Het Diner en Twelve Years a Slave.

The butler

The butler is een op de waarheid gebaseerde film over een donkere man die vanaf de jaren 50 butler is geweest in het Witte Huis. Hij heeft daar zeven verschillende Amerikaanse presidenten gediend. Hij begon met werken op een katoenplantage samen met zijn ouders waarna hij uiteindelijk uitgroeide als butler in het Witte Huis. De hoofdrol wordt gespeeld door Forest Whitaker als Cecis Gaines. Cecil is getrouwd met Gloria, oftewel Oprah Winfrey. Samen hebben ze twee zoons, waarvan de oudste zoon opkomt voor de zwarte bevolking.

Ik vond het een zeer goede en aangrijpende film. Het doet je toch weer realiseren hoe erg de wereld was tegenover de zwarte bevolking. Ik kan mij haast niet voorstellen hoe verschrikkelijk dat moest zijn. Ik vind dat deze film het perspectief goed laat zien hoe het er vroeger aan toe ging. Een film die je zeker moet zien. Aanrader!

Mijn cijfer: 8

Endless love

Endless love is een romantische dramafilm. Het gaat over Jenny en knappe David die verliefd worden op elkaar. Helaas is er een bemoeizuchtige vader waardoor hun relatie onder vuur komt te staan. Een heerlijke zwijmelfilm waar je lekker bij weg kan dromen.

Een echte film voor vooral vrouwen die houden van liefdesverhalen. Het is geen spectaculaire, goede film, maar wel het soort film waar ik van hou en waar je bij weg kan dromen en zwijmelen.

Mijn cijfer: 7

Het diner

Het diner gaat over twee echtparen. Zij gaan uit eten met elkaar en praten over allerlei dingen die ze hebben meegemaakt. Eigenlijk vermijden ze het onderwerp waar ze het over moeten hebben, namelijk hun kinderen. De kinderen hebben iets uitgehaald wat totaal niet door de beugel kan.

Een Nederlandse film waarvan het verhaal best spannend was en waar de acteurs goed acteerwerk hebben geleverd. Ook vond ik het verhaal wel redelijk origineel. Wel vond ik het einde wat abrupt waarvan je zelf de inhoud moet invullen en waarbij je jezelf allerlei vragen blijft stellen, dat vond ik wel jammer.

Mijn cijfer: 6,5

Twelve years a slave

Zeer heftige film over de slavernij in Amerika in de 19e eeuw. Solomon Northup is een succesvolle man op muziekgebied. Hij woont samen met zijn vrouw en kinderen in New York. Op een dag wordt hij misleid, ontvoerd en uiteindelijk verkocht als slaaf. Niemand gelooft dat hij een vrij man was en hij moet het leven doorstaan als een slaaf.

Ik vond deze film ontzettend heftig. Sommige stukken kon ik gewoon niet aanzien omdat het gewoon te walgelijk en te erg voor woorden was. De film vind ik goed in elkaar gezet maar sommige stukken vond ik wat langdradig.

Mijn cijfer: 7,5

Geef een reactie

